Website Optimaliseren voor Zoekmachines – SEO

Wat is het belang van het SEO?

Website Optimaliseren voor Zoekmachines - SEO

Simpel en kort: om gevonden te worden op internet. Het is voor bedrijven belangrijk om in zoekmachines zoals Google en Bing goed gevonden te worden. Het liefst ook zo hoog mogelijk in de zoekresultaten. Wanneer jij hoog in de zoekresultaten komt met jouw website dan de concurrentie, zal er eerder op jouw link worden geklikt. Hierdoor heb je de meeste kans op meer klanten en omzet. Door Website Optimaliseren kun je veel winst behalen om organisch beter en hoger inzicht te komen.

Zoekmachineoptimalisatie

Er zijn veel factoren om hoger en specifieker in de zoekresultaten te komen met jouw website. OtherSites.nl in Amsterdam heeft alle expertise en tools voor een langdurig zoekresultaat.

Voordelen Website Optimaliseren voor Zoekmachines

  • Hoger in de zoekresultaten
  • Beter vindbaar en zichtbaar
  • Een klik naar jouw website kost geen geld
  • Langdurig effect, lange termijn investering
  • Weergave komt betrouwbaar over
  • Meer bezoek en meer kans hogere omzet
  • Toename in naamsbekendheid
  • Boven je concurrentie staan

Contact met OtherSites >>

Website Optimaliseren webdesign bureau amsterdam

Search Engine Optimization (SEO) richt zich op organisch gevonden resultaten

Internetgebruikers zoeken via Google en andere zoekmachines zoals Bing naar diensten en producten. De meeste gebruikers klikken op de eerste pagina op 1 van de 3 bovenste zoekresultaten. Wanneer jij hoog in de zoekresultaten komt met jouw website dan de concurrentie, zal er eerder op jouw link worden geklikt. Hierdoor heb je de kans op meer klanten en omzet. Een hoge positie in de zoekmachines is dus erg belangrijk en zorgt ervoor dat meer mensen op jouw website terechtkomen.

Webdesign Bureau OtherSites.nl in Amsterdam gebruikt o.a. Tools van Google en Bing om jouw website te analyseren.

SEO is van groot belang om de vindbaarheid van je website te verbeteren

Het gaat bij Google Search om relevante zoekresultaten te laten zien naar aanleiding van een zoekopdracht. Heeft jouw webpagina de juiste relevantie dan wordt deze getoond in de zoekresultaten. Hoe meer relevantie op het item dat wordt gezocht, hoe meer bezoekers jij krijgt op jouw website.

Beter vindbaar is een hogere kans op meer bezoekers en op de verkoop van een product of dienst. SEO staat verwant aan het organisch worden gevonden. Wordt je website getoond in de zoekresultaten dan staat deze tussen de niet betaalde organische zoekresultaten. Dit zijn de posities onder de Google Ads advertenties. Omdat er bij de organische zoekresultaten geen advertentiekosten zijn is dit een uitstekende manier om je doelgroep te bereiken.

Zoekmachine Optimalisatie geen eenmalige activiteit

Belangrijk om te weten is dat SEO (search engine optimization) Zoekmachine Optimalisatie geen eenmalige activiteit is maar een continue proces waarin verbeteringen en aanpassingen doorgevoerd moeten worden. Je zult steeds moeten nagaan of webpagina’s het juiste resultaat geven bij betreffende zoekwoorden en combinaties hiervan. Doe je dit niet dan zullen de resultaten op de lange termijn tegen vallen.

Om goede SEO resultaten te bereiken is blijvend optimaliseren noodzakelijk. Bij het optimaliseren van je website ben je niet alleen bezig om hoger in de organische zoekresultaten te komen (of te blijven), maar ben je ook bezig om waardevolle en interessantere informatie te bieden. De gebruikerservaring wordt verbeterd zodat je een website krijgt die beter aansluit bij de behoefte van de gebruiker.

Naast Zoekmachineoptimalisatie SEO kun je bij OtherSites ook terecht voor:

Meer weten?

Laat dan je gegevens achter >>

Of bel gelijk naar 0207727248